Je vari Bratislava krajina tretieho sveta?

Autor: Stanislav Sekereš | 18.2.2013 o 9:07 | Karma článku: 8,90 | Prečítané:  1729x

Vo svete teórie manažmentu by momentálny stav bratislavských ciest mohol slúžiť aj ako výborná prípadová štúdia o nefungujúcej tímovej spolupráci a o plynúcich z toho následkoch.

Dovolím si povedať, že také deravé a hrboľaté cesty ako má momentálne Bratislava, nemá asi žiadne iné európske mesto. Pritom nehovorím iba o hlavných mestách a iba o západnej Európe. Mám tým na mysli všetky mestá v geografickej Európe. Ak máte niekto iné skúsenosti, napíšte to prosím do reakcií dolu pod článkom. Osobne by ma to veľmi zaujímalo. 

Minimálne v tých krajinách a mestách, ktoré som ja zatiaľ navštívil, som nikde nevidel, aby boli polmetrové jamy na hlavných ťahoch cez centrum mesta. Dokonca aj mestá, ktoré majú niekoľkonásobne menšiu ekonomickú výkonnosť alebo ktoré majú tak nízke rozpočty, že uprostred noci vypínajú celé mestské osvetlenie, majú svoje hlavné cesty v poriadku. Pritom tiež nevynovujú svoje cesty tak, že do jamy iba hodia za lopatu asfaltu a ani to poriadne nezrovnajú.                                               

V tejto situácii je pritom zaujímavá reakcia príslušných zodpovedných orgánov. Mestskí úradníci zvaľujú vinu na krajských a krajskí úradníci zase na mestských. Jedni majú vo vlastníctve cesty a chcú od tých druhých finančné zdroje, druhí majú finančné zdroje a chcú od tých prvých do vlastníctva cesty. Koho to ale zaujíma? Ľudia a firmy v Bratislave predsa neplatia dane spomínaným inštitúciám na to, aby hľadali vinníkov. Za zverené peniaze by mali hlavne poskytovať spoločné riešenia. Pritom ani mestskí a ani krajskí úradníci si asi neuvedomujú, že z pohľadu verejnosti, sú vlastne súčasťou tej istej „firemnej" značky. Z pohľadu bežného platiteľa daní sú iba „štátna správa". A ako celok nám vlastne ukazujú príklad absolútne nefunkčnej tímovej spolupráce a neefektívneho manažmentu. 

S trochou humoru je to asi podobné tomu, ako keby človek dal svoje auto do servisu na prezutie kolies, vopred by zaplatil, ale ani po týždni by to nemal ešte hotové. Dôvod by bol ten, že jeden mechanik by držal disk, druhý pneumatiku a spolu by sa pred očami zákazníka iba hádali o tom, kto má pravdu. 

Ak vedenia mestských a krajských inštitúcií nevedia situáciu z cestami v Bratislave riešiť, tak z môjho pohľadu by to mali verejnosti len čestne povedať a potom spoločne sa vzdať svojich funkcií. 

Chcel by som tiež podotknúť, že toto nie je iba problém nejakých výtlkov, ale je to širší celospoločenský problém. Pre mnohých cudzincov je totiž Bratislava akási vstupná brána do Slovenska. To čo vidia v našom hlavnom meste, si potom automaticky myslia aj o celej krajine a o ľuďoch, ktorí v nej žijú. Hlavné mestá po celom svete sú totiž ako akési reprezentatívne výkladné skrine. Je to teda aj marketingový problém. Namieste je teda otázka, či naše hlavné mesto si má pred celým svetom robiť hanbu.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Van der Bellen nevyhral, to len populizmus porazil sám seba

Miloš Zeman sa tešil predčasne. Ukazuje sa, že víťazstvá radikálov či populistov nie sú ani v dnešnej dobe samozrejmosťou.

SVET

Van der Bellen bude prezidentom, Hofer priznal porážku

Je nereálne, aby nepriaznivý stav zvrátil.

KOMENTÁRE

Rakúska úľava pre demokratov, varovanie pre populistov

Väčšinu politikov a ich tímov musel nad výsledkami obliať studený pot.


Už ste čítali?